We kindly inform you that we have also www.cyberbajt.com Zamknij

Wyniki wyszukiwania:

Tematy pomocy

  • wróć do listy testów i raportów

    Regulamin Sklepu

    Drukuj
  • §1
    Definicje
    1. Ilekroć w niniejszym Regulaminie są użyte poniższe pojęcia pisane wielką literą - mają znaczenie wskazane w poniższych definicjach:
      1. Sklep - Cyberbajt Tadeusz Nowak z siedzibą pod adresem:

        Cyberbajt Tadeusz Nowak
        ul. Młyńska 27
        22-400 Zamość, Polska,

        zarejestrowany jako podatnik podatku od towarów i usług (VAT) pod numerem identyfikacji podatkowej NIP 9221003243 oraz posiadający nr REGON 950190918, prowadzący sklep internetowy dostępny pod adresami www.cyberbajt.pl i www.cyberbajt.com.
      2. Regulamin - niniejszy regulamin opisujący zasady dokonywania zakupów w Sklepie.
      3. Konsument - konsument w rozumieniu kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca ze Sklepem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową a także osoba fizyczna zawierająca umowę ze Sklepem bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
      4. Kontrahent - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna dokonująca zakupów w Sklepie na cele związane z działalnością gospodarczą lub zawodową.
      5. Klient - Konsument lub Kontrahent.
      6. Towar - asortyment będący w ofercie Sklepu lub pochodzący ze Sklepu.
    §2
    Postanowienia ogólne
    1. Regulamin obowiązuje od dnia: 12 wrzesień 2023 r.
    2. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronach internetowych www.cyberbajt.pl i www.cyberbajt.com, pobrać go i sporządzić jego wydruk. Przed założeniem konta w Sklepie i przed każdym złożeniem zamówienia Klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu. Zaleca się utrwalenie Regulaminu (np. pobranie lub wydruk) i jego zabezpieczenie. W przypadku braku akceptacji postanowień Regulaminu Klient odstąpi od założenia konta i złożenia zamówienia.
    3. Umowa sprzedaży Towarów zawierana jest zgodnie z Regulaminem i prawem polskim. Ewentualne spory podlegają jurysdykcji sądu polskiego.
    4. Sklep i Klient mogą indywidualnie uzgodnić warunki dokonania transakcji inne niż opisano w Regulaminie - w takim przypadku konieczne jest potwierdzenie tych warunków przez obydwie strony w formie pisemnej lub w wiadomości elektronicznej.
    5. Opisy, parametry techniczne i cechy użytkowe Towarów dostępnych w Sklepie opracowano na podstawie informacji uzyskanych od ich producentów lub dostawców. Sklep dokłada wszelkich starań, żeby opublikowane informacje były rzetelne.
    6. Sklep przetwarza dane osobowe Klientów w sposób opisany w Polityce Prywatności.
    7. Sklep świadczy niżej wymienione rodzaje usług świadczonych drogą elektroniczną:
      1. zawieranie umów sprzedaży na odległość - w zakresie Towarów sprzedawanych w Sklepie;
      2. przesyłanie wiadomości elektronicznych, w których Sklep potwierdza otrzymanie zamówienia, ewentualne otrzymanie płatności, przyjęcie zamówienia do realizacji, przebieg, realizacji zamówienia, przebieg realizacji reklamacji, uzgadnia z Klientem szczegóły wykonania umowy;
      3. prowadzenie konta Klienta w Sklepie;
      4. przesyłanie newslettera - na wniosek Klienta.
    8. Do korzystania ze Sklepu niezbędne jest używanie systemu komputerowego (komputer, telefon, tablet, itp.) posiadającego dostęp do Internetu i wyposażonego w przeglądarkę internetową z włączoną obsługą plików “cookies” i JavaScript oraz posiadanie poczty elektronicznej. Do otwarcia dokumentów i formularzy (np. dokument sprzedaży, formularz odstąpienia od umowy) potrzebne jest oprogramowanie umożliwiające otwarcie pliku PDF, np. Adobe Acrobat Reader.
    9. Sklep informuje, że:
      1. korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet wiąże się z ryzykiem. Głównymi zagrożeniami dla każdego użytkownika Internetu, w tym osób korzystających ze Sklepu są:
        1. szkodliwe oprogramowanie tworzone w celu wyrządzania szkód, typu wirusy, „robaki” czy „konie trojańskie”, które mogą doprowadzić do modyfikacji, ujawnienia, utraty danych (lub utraty dostępu do danych) albo uszkodzenia systemu komputerowego - w celu zminimalizowania zagrożenia zaleca się regularną aktualizację oprogramowania (szczególnie systemu operacyjnego), korzystanie z oprogramowania antywirusowego z bieżącymi aktualizacjami, przeglądanie i pobieranie treści oraz programów tylko z zaufanych źródeł;
        2. oszustwa polegające na podszywaniu się pod inną osobę lub organizację w celu wyłudzenia poufnych informacji (np. nazwa użytkownika, hasło, numer karty kredytowej), zainfekowania systemu komputerowego szkodliwym oprogramowaniem, nakłonienia do zainstalowania oprogramowania umożliwiającego zdalną kontrolę systemu komputerowego, nakłonienia do dokonania nieuzasadnionej płatności lub uzyskania dostępu do bankowości elektronicznej - zaleca się weryfikację źródła komunikatów, ostrożność przy podejmowaniu działań na ich podstawie i weryfikację ich autentyczności w Sklepie w razie jakichkolwiek wątpliwości;
      2. wprowadza do systemu komputerowego, którym posługuje się Klient, dane wymienione i opisane w Polityce Prywatności.
    10. Klient nie jest uprawniony do jakiegokolwiek utrwalania, zwielokrotniania, udostępniania, upubliczniania, bądź rozpowszechniania treści udostępnionych na stronie internetowej Sklepu, chyba że takie uprawnienie wynika z przepisów prawa lub Regulaminu.
    11. Wszystkie wymienione Towary, nazwy oraz znaki towarowe są użyte w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.
    12. Konsument ma prawo do pozasądowego rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń związanych z zakupem w Sklepie poprzez platformę ODR.
    §3
    Kontakt ze Sklepem
    1. Kontakt ze Sklepem możliwy jest:
      1. pisemnie na adres korespondencyjny:

        Cyberbajt Tadeusz Nowak
        ul. Młyńska 27
        22-400 Zamość, Polska

      2. telefonicznie na numer: +48 600 601 602;
      3. przy użyciu poczty elektronicznej na adres: .
    §4
    Konto Klienta
    1. W celu złożenia zamówienia Klient musi mieć założone konto Klienta w Sklepie. Konto może być założone osobiście przy użyciu formularza dostępnego w Sklepie lub za pośrednictwem przedstawiciela Sklepu.
    2. Posiadanie konta w Sklepie m.in. umożliwia dostęp do historii transakcji, ułatwia postępowania reklamacyjne i umożliwia wyświetlanie w Sklepie cen Towarów uwzględniających przydzielone upusty.
    3. Dostęp do konta Klienta chroniony jest za pomocą nazwy użytkownika i hasła. Zaleca się stosowanie haseł składających się z co najmniej 8 znaków obejmujących małe i wielkie litery, cyfry oraz znaki specjalne.
    4. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za nieuprawniony dostęp do konta Klienta z przyczyn leżących po stronie Klienta, w szczególności w przypadku stosowania nieodpowiedniego hasła lub udostępnienia loginu i hasła innej osobie.
    §5
    Złożenie zamówienia
    1. Cyberbajt Tadeusz Nowak sprzedaje Klientom Towary za pośrednictwem Sklepu internetowego dostępnego na stronach internetowych www.cyberbajt.pl i www.cyberbajt.com, w którym opublikowany jest spis oferowanych Towarów wraz z ich cenami jednostkowymi, opisem, parametrami technicznymi i cechami użytkowymi.
    2. Informacje o Towarach podane w Sklepie nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
    3. Ceny Towarów w Sklepie są podane w PLN (www.cyberbajt.pl), EUR i USD (www.cyberbajt.com) oraz są wyświetlane w wartościach netto (niezawierających podatku VAT) i brutto (z podatkiem VAT).
    4. Zamówienie w Sklepie może złożyć każda osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, każda osoba prawna oraz jednostka organizacyjna.
    5. Zamówienie w Sklepie można złożyć:
      1. za pośrednictwem stron internetowych www.cyberbajt.pl i www.cyberbajt.com lub przy użyciu poczty elektronicznej - w dowolnej chwili;
      2. telefonicznie lub przy użyciu komunikatorów internetowych - w godzinach pracy Sklepu tj. w dni robocze w godz. 9-17.
    6. Warunkiem złożenia zamówienia jest wybór przewoźnika oraz podanie przez Klienta:
      1. prawidłowego adresu, na który ma być dostarczone zamówienie;
      2. nazwy płatnika i danych niezbędnych do wystawienia dokumentu sprzedaży;
      3. numeru telefonu oraz adresu e-mail, umożliwiających kontakt z Klientem, weryfikację i potwierdzenie zamówienia;
      4. listy i ilości zamawianych Towarów.
    7. Złożenie zamówienia oznacza obowiązek weryfikacji przez Sklep dostępności danego Towaru. Sklep potwierdzi przyjęcie zamówienia do realizacji pod warunkiem, że Towar będzie dostępny w magazynie. Zamówienie na Towary o różnym terminie dostępności będzie wysłane po skompletowaniu wszystkich Towarów. W przypadku niedostępności części Towarów objętych zamówieniem Klient jest informowany o tym fakcie i podejmuje decyzję o sposobie realizacji zamówienia (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia).
    8. W przypadku Towarów ze statusem:
      1. na zamówienie” - Sklep indywidualnie ustala z Klientem termin realizacji zamówienia;
      2. dostępny” - oznacza iż w chwili przeglądania/zapoznania się z treści/ą zawartych na stronie internetowej Sklepu Towar jest dostępny, jednakże nie gwarantuje, że Towar będzie dostępny w chwili realizacji zamówienia (decyduje kolejność zamówień).
    9. Klient może zmodyfikować zamówienie do momentu przekazania przez Sklep zamówionego Towaru przewoźnikowi, z zastrzeżeniem ust. 10. Modyfikacja zamówienia może opóźnić dostawę.
    10. Nie jest możliwa modyfikacja zamówienia na Towary spersonalizowane po akceptacji spersonalizowanego Towaru przez Klienta.
    11. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 pkt 2) (zamówienie telefoniczne), Sklep przesyła opis zamówienia w wiadomości elektronicznej na adres podany przez Klienta w celu weryfikacji zamówienia przez Klienta. W wiadomości elektronicznej przekazana zostanie również treść niniejszego Regulaminu i Polityki Prywatności.
    12. Informacje i dane podane w Sklepie takie jak cena Towaru i dostawy, waluta, parametry techniczne, zawartość zestawu, koszty dostawy zamówionych Towarów i brzmienie Regulaminu są wiążące dla stron zgodnie z ich treścią obowiązującą w chwili złożenia lub modyfikacji zamówienia przez Klienta, z zastrzeżeniem ust. 14 i 15.
    13. Regulamin jest częścią zawieranej przez Sklep i Klienta umowy sprzedaży. Poszczególne postanowienia Regulaminu mogą być modyfikowane oświadczeniami zawartymi w opisach dla danych Towarów, np. w przypadku Towarów wielkogabarytowych, których warunki dostawy odbiegają od standardowych postanowień Regulaminu.
    14. Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia zamówienia przez Sklep w wiadomości elektronicznej najpóźniej w ciągu 1 dnia roboczego od dnia wpłynięcia zamówienia lub pisemnie na adres wskazany przez Klienta.
    15. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy zawarcia umowy sprzedaży w przypadku:
      1. gdyby zawarcie umowy sprzedaży mogło narazić Sklep na:
        1. brak możliwości wywiązania się z umowy (np. z powodu niedostępności Towaru, braku możliwości dostawy do danego miejsca, naruszenia regulaminu przewoźnika, sankcji lub innych ograniczeń wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawa w Polsce i kraju dostawy);
        2. naruszenie interesów Sklepu (np. z powodu zmiany cen Towarów lub kursów walut);
      2. niezaakceptowania przez Klienta postanowień Regulaminu lub ich naruszenia;
      3. braku potwierdzenia zamówienia;
      4. podania niepełnych bądź niepoprawnych danych Klienta lub adresu dostawy.
    16. W przypadku odmowy zawarcia umowy sprzedaży, Sklep informuje Klienta o odmowie, jej przyczynach i możliwościach realizacji zamówienia lub jego części. Jeśli strony nie dojdą do porozumienia i Klient dokonał już płatności - Sklep bez zbędnej zwłoki zwraca wpłatę Klientowi.
    17. Dowód zakupu jest dołączany do przesyłki z Towarem lub (jeśli Klient wyraził na to zgodę składając stosowne oświadczenie) jest przesyłany drogą elektroniczną na adres wskazany w oświadczeniu oraz umieszczany na koncie Klienta w Sklepie.
    18. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba Towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te Towary, aż do wyczerpania zapasów objętych tą formą sprzedaży.
    §6
    Płatność
    1. Złożenie zamówienia łączy się z obowiązkiem zapłaty przez Klienta należności za zamówienie.
    2. Klient może wybrać różne sposoby płatności za zamówione Towary, w szczególności:
      1. przedpłata przelewem bankowym na konto Sklepu wskazane na fakturze proforma - przelew należności za zamówienie z banku Klienta;
      2. przedpłata przez pośrednika płatności Przelewy24, w tym płatność kartą płatniczą (Visa, Mastercard) - bezpieczny system transakcji bezgotówkowych, opłata pobierana przez system Przelewy24 wynosi 1,5% kwoty zamówienia (nie mniej niż 3 zł netto) i jest doliczana do kosztów przesyłki;
      3. pobranie - Klient reguluje należność za zamówienie u pracownika przewoźnika w chwili odbioru Towaru;
      4. kredyt kupiecki - forma kredytu polegająca na odroczonej płatności, przyznawana na wniosek Kontrahenta po spełnieniu warunku progu obrotów ze Sklepem większych niż 5 000 zł netto oraz istnienia przedsiębiorstwa Kontrahenta co najmniej od roku. W celu uzyskania możliwości dokonywania zakupów przy użyciu kredytu kupieckiego należy przesłać do siedziby Sklepu wniosek o udzielenie kredytu kupieckiego wraz z wymienionymi w nim dokumentami. Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy udzielenia kredytu kupieckiego z dowolnych przyczyn.
    3. Wybór danego sposobu płatności oznacza akceptację przez Klienta regulaminu i warunków świadczenia danej usługi.
    4. Sklep może obciążyć Klienta kwotą prowizji pośrednika płatności za płatność metodą inną niż przelew na konto bankowe Sklepu. Kwota prowizji zostanie doliczona do kosztów transportu przed złożeniem zamówienia.
    5. W przypadku zalegania przez Klienta z płatnością za zamówiony Towar, Sklep zastrzega sobie prawo do realizacji zamówień tylko z przedpłatą lub natychmiastowego zablokowania uprawnień Klienta do dokonywania kolejnych zakupów w Sklepie.
    §7
    Dostawa
    1. W zależności od miejsca dostawy, dostawa może być wykonana za pośrednictwem różnych przewoźników, którzy świadczą swoje usługi na zasadach opisanych w regulaminie każdego z nich:
      1. DPD - DPD Polska Sp. z o.o., ul. Mineralna 15, 02-274 Warszawa;
      2. FedEx, TNT - FedEx Express International B.V., Taurusavenue 111, 2132 LS Hoofddorp, Holandia;
      3. Poczta Polska - Poczta Polska S.A., ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa;
    2. W zależności od miejsca dostawy, Klient może wybrać przewoźnika z kilku dostępnych lub dostawa będzie zrealizowana przez przewoźnika, który obsługuje dane miejsce.
    3. Informacja o koszcie dostawy zamówienia ukazuje się po dodaniu Towaru do koszyka zakupów w Sklepie i wyborze przewoźnika. Cennik kosztów dostawy dostępny jest również tutaj.
    4. Termin dostawy zamówienia to łączny czas:
      1. od dokonania płatności na rachunek Sklepu (zamówienie z przedpłatą) lub złożenia zamówienia (w przypadku płatności odroczonej) do nadania przesyłki (przekazania przewoźnikowi) - maksymalnie 2 dni robocze, jeśli Towar jest dostępny w magazynie Sklepu;
      2. od nadania przesyłki do dostarczenia przesyłki Klientowi - zwykle na następny dzień roboczy (kurier) lub kilka dni roboczych (Poczta Polska).
    5. Zakupiony Towar jest dostarczany Klientowi na adres wskazany przez Klienta. W przypadku niedostarczenia Towaru z powodu nieobecności Klienta, Klient powinien jak najszybciej skontaktować się z przewoźnikiem w celu ustalenia możliwości ponownej dostawy, z zastrzeżeniem, że po upływie pewnego czasu (różnego w zależności od przewoźnika) Towar zostanie odesłany do Sklepu. Szczegółowe warunki dostawy są opisane w regulaminie przewoźnika.
    6. Zgłoszenia dotyczące uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu mogą być rozpatrywane na podstawie pisemnego protokołu uszkodzenia/rozbieżności zawartości przesyłki, sporządzonego w chwili odbioru Towaru, w obecności pracownika przewoźnika i za jego potwierdzeniem. Zgodnie z treścią art. 74 ustawy z 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz.U. z 2020 r. poz. 8) jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego (Klienta), jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona. Klient powinien dokonać sprawdzenia przesyłki w obecności pracownika przewoźnika. Należy zwrócić uwagę na opakowanie (na ewentualne uszkodzenia podczas transportu), a w szczególności na stan taśm lub plomb na przesyłce. Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego (Klienta) zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.
    7. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki należy niezwłocznie skontaktować się ze Sklepem w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
    8. Klient powinien zweryfikować zgodność dostarczonego Towaru z umową sprzedaży (tj. rodzaj i ilość Towarów, ich kompletności oraz jakość) i zgłosić niezwłocznie wszelkie zastrzeżenia.
    9. Z chwilą doręczenia Towaru do Klienta (obowiązuje data wskazana w dokumentach przewozowych), przechodzi na niego prawo do dysponowania Towarem jako właściciel oraz ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru.
    10. W przypadku nieodebrania przesyłki przez Klienta Sklep podejmie czynności zmierzające do ustalenia przyczyn jej nieodebrania, kontaktując się z Klientem oraz przewoźnikiem. W sytuacji stwierdzenia, że przyczyny nieodebrania przesyłki leżą po stronie Klienta, Sklep ma prawo obciążyć go kosztami przesyłki zwrotnej oraz kosztami dodatkowego doręczenia, jeżeli Klient zażądał ponownej wysyłki.
    11. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie dostawy bądź niedostarczenie Towaru wskutek błędnego lub niedokładnego adresu dostawy. Aktualizowanie adresu dostawy przesyłki nadanej nie jest usługą gwarantowaną przez przewoźnika i może skutkować zwrotem przesyłki do Sklepu.
    12. Koszty ponownej wysyłki Towaru (jeśli taką dyspozycję wyda Klient) obciążają Klienta w przypadku zwrotu przesyłki do Sklepu w wyniku:
      1. nieodebrania przesyłki z Towarem (o czym mowa w ust. 5);
      2. podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu dostawy (o czym mowa w ust. 11).
    13. Warunki wysyłki Towaru za pomocą innego przewoźnika lub za granicę są każdorazowo uzgadniane z Klientem w sposób indywidualny.
    §8
    Dostawa bezpośrednio do Klienta Końcowego
    1. Kontrahent może zlecić wysyłkę Towaru bezpośrednio do Klienta Końcowego (tzw. “dropshipping”) tylko w przypadku miejsca dostawy na terenie Unii Europejskiej.
    2. Wszelkie prawa i obowiązki wynikające z transakcji pomiędzy Kontrahentem a Klientem Końcowym dotyczą Kontrahenta. Sklep nie ma żadnych zobowiązań względem Klienta Końcowego.
    3. Dla Towarów dostarczonych bezpośrednio do Klienta Końcowego obowiązują poniższe reguły:
      1. faktura za Towar zostanie udostępniona Kontrahentowi na zasadach opisanych w §5 ust. 17 i nie będzie udostępniona Klientowi Końcowemu;
      2. w przypadku wymiany Towaru nowego i nieużywanego Kontrahent pokrywa koszt odesłania Towaru do Sklepu oraz koszt ponownej wysyłki Towaru do Klienta Końcowego;
      3. Kontrahent może zostać obciążony ryczałtowym kosztem w wysokości 35 PLN netto w przypadku, gdy Klient Końcowy nie odbierze przesyłki i zostanie ona zwrócona do Sklepu.
    §9
    Odstąpienie od umowy przez Konsumenta
    1. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (tekst jednolity Dz.U. 2020 poz. 287 ze zmianami), Konsument może w drodze odstąpienia od umowy zrezygnować z Towaru zakupionego w Sklepie bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie w formie pisemnej lub dokumentowej w ciągu 14 dni od daty odebrania Towaru. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone przez wypełnienie formularza i przesłanie go pocztą elektroniczną (na adres: ) lub pocztą tradycyjną (na adres wskazany w §3).
    2. Sklep gwarantuje zwrot kwoty równej wartości zamówionego towaru oraz kosztów wysyłki do Konsumenta z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy, zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie. Pieniądze zostaną zwrócone przy użyciu tego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument podczas zakupu lub innego, jeżeli Konsument wyraźnie przedstawi zgodę na zwrócenie kosztów w inny sposób, które nie narażają go na poniesienie dodatkowych kosztów.
    3. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru będącego przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
    4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
      1. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sklep utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
      2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sklep nie sprawuje kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
      3. w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
      4. w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
      5. w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
      6. w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi Towarami;
      7. w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sklep do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji;
      8. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
      9. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sklep rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sklep utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sklep przekazał Konsumentowi potwierdzenie;
      10. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od Sklepu, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.
    5. Jeżeli Sklep świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów.
    6. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sklepowi niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
    7. Konsument odsyła na własny koszt i ryzyko Towary będące przedmiotem umowy, od której odstąpił, na adres magazynu Sklepu:

      Cyberbajt Tadeusz Nowak
      ul. Młyńska 27
      22-400 Zamość, Polska

      Sklep nie jest zobowiązany do ponoszenia opłat celno-skarbowych w przypadku transportu zwracanego Towaru z kraju innego niż pierwotny kraj dostawy. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
    8. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem.
    9. Sklep wyłącza możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w innej formie niż pisemna lub dokumentowa.
    §10
    Zwrot Towaru przez Kontrahenta
    1. Towar może być zwrócony przez Kontrahenta w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty dostawy.
    2. Towar, jego wyposażenie jak i opakowanie muszą być kompletne i nie mogą nosić śladów uszkodzeń i użytkowania.
    3. W przypadku zwrotu Towaru:
      1. koszty transportu obciążające Kontrahenta nie podlegają zwrotowi;
      2. wysłanego do Kontrahenta darmową przesyłką, Sklep obciąża Kontrahenta opłatą za transport w kwocie wynikającej z cennika przewoźnika, który dostarczył Towar.
    4. Zwrócone urządzenie musi mieć ustawienia domyślne (fabryczne). W przypadku kiedy urządzenie nie zostało przywrócone do ustawień domyślnych przez Kontrahenta, Sklep może doliczyć opłatę serwisową w wysokości 10 zł netto za przywrócenie ustawień domyślnych.
    5. Towary zwracane, które zostały zakupione w danym roku kalendarzowym muszą być dostarczone do Sklepu najpóźniej do dnia 30 grudnia danego roku. W przeciwnym przypadku zwrot nie zostanie przyjęty.
    §11
    Reklamacje
    1. Sklep zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Towar zgodny z umową. W związku z tym Towary sprzedawane w Sklepie objęte są procedurą reklamacyjną na zasadach wynikających z ustawy o prawach konsumenta i niniejszego Regulaminu (dotyczy tylko Towarów sprzedanych Konsumentom) oraz gwarancją producenta lub dystrybutora Towaru na warunkach opisanych w karcie gwarancyjnej, opisie Towaru lub Regulaminie.
    2. W przypadku Towaru sprzedanego Kontrahentowi:
      1. wyłączona jest odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi za wady na podstawie art. 568 ust. 1 ustawy z 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U. z 2022, poz. 1368 ze zmianami);
      2. odpowiedzialność Sklepu obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą i jest ograniczona do wartości zamówienia.
    3. W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową Konsument dokonuje wyboru, czy chce skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy o prawach konsumenta, tj. niezgodność towaru z umową, czy gwarancji. Gwarancja nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień Konsumenta ani nie wpływa na odpowiedzialność Sklepu z tytułu niezgodności Towaru z umową. Jednakże w razie wykonywania przez Konsumenta uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia Sklepu o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.
    4. Złożenie zgłoszenia (odstąpienie od umowy lub reklamacja towaru) oznacza, iż Konsument wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych w zakresie niezbędnym do rozpatrzenia sprawy zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1)
    §12
    Niezgodność towaru z umową
    1. Konsumentowi przysługują uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową wynikające z ustawy o prawach konsumenta, w tym niżej opisane:
      1. Konsument ma prawo do złożenia reklamacji, jeżeli dostarczony przez Sklep Towar jest niezgodny z umową, czyli:
        1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność Towaru, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji są niezgodne z umową;
        2. nie jest przydatny do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sklep najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sklep zaakceptował;
        3. nie nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
        4. nie występuje w takiej ilości i nie ma takich cech, w tym trwałości i bezpieczeństwa, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalności i kompatybilności, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sklep, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sklep wykaże, że:
          • nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
          • przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;
          • publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
        5. nie został dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
        6. nie jest takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sklep udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i nie odpowiada opisowi takiej próbki lub takiego wzoru;
      2. w przypadku wystąpienia niezgodności Towaru z umową Konsument może złożyć reklamację i zażądać naprawy lub wymiany Towaru;
      3. Sklep może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sklep może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sklepu. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sklepu, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;
      4. jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
        1. Sklep odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową;
        2. Sklep nie doprowadził Towaru do zgodności z umową;
        3. brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sklep próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
        4. brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony (wymiany albo naprawy);
        5. z oświadczenia Sklepu lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta;
      5. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową;
      6. Sklep ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sklep lub osoby działające w jego imieniu, jest dłuższy. Bieg terminu w zakresie niezgodności towaru z umową rozpoczyna się od dnia dostarczenia/otrzymania Towaru;
      7. W odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi, Sklep ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
    2. Reklamacje należy składać w formie elektronicznej poprzez stronę internetową Sklepu, na adres poczty elektronicznej lub ewentualnie pocztą tradycyjną z dopiskiem „reklamacja” na adres:

      Cyberbajt Tadeusz Nowak
      ul. Młyńska 27
      22-400 Zamość, Polska

    3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
      1. imię, nazwisko, adres, adres e-mail Konsumenta, numer telefonu Konsumenta;
      2. datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji;
      3. dowód zakupu;
      4. przedmiot reklamacji;
      5. wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację (m.in. opis wady);
      6. żądania Konsumenta.
    4. Konsument powinien przygotować (zabezpieczyć) Towar do transportu tak aby nie uległ uszkodzeniu. Towar musi zostać dostarczony do Sklepu na adres wskazany w ust. 2 wraz z reklamacją. Zdanie poprzednie nie dotyczy wypadków, w których dostarczenie Towaru jest zbędne dla wyjaśnienia sprawy, o czym zadecyduje Sklep albo w sytuacji w której Sklep zweryfikuje Towar u Konsumenta. Konsument zobowiązany jest jednak przekazać Towar, jeśli Sklep uzna to za konieczne. Koszt dostarczenia zwracany jest przez Sklep, jednakże Konsument przed dostarczeniem Towaru ma obowiązek ustalić ze Sklepem formę dostarczenia towaru. Towar może zostać również dostarczony przez Konsumenta za pośrednictwem przewoźnika wskazanego przez Sklep. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Sklep nie jest zobowiązany do ponoszenia opłat celno-skarbowych ani kosztów wysyłki do kraju lub zwrotu z kraju innego niż pierwotny kraj dostawy.
    5. Sklep, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania prawidłowego pisma reklamacyjnego, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Konsumenta o dalszym postępowaniu. W przypadku, gdy reklamacja będzie uzasadniona, Sklep poinformuje Konsumenta o proponowanym sposobie realizacji reklamacji.
    6. W przypadku odrzucenia reklamacji, reklamowany towar zostanie zwrócony Konsumentowi.
    7. Postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się także dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r. przez osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    §13
    Gwarancja
    1. Towary, których producentem jest Cyberbajt Tadeusz Nowak objęte są gwarancją na następujących warunkach:
      1. reklamacji podlegają wady Towaru ujawnione w okresie obowiązywania gwarancji, które wynikły z przyczyn tkwiących w Towarze lub nieprawidłowości spowodowanych złą technologią wykonania;
      2. w razie pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sklep zobowiązuje się do nieodpłatnej naprawy lub wymiany wadliwego Towaru na nowy, w przypadku stwierdzenia usterki niemożliwej do usunięcia;
      3. okres gwarancji wynosi 12 miesięcy od daty otrzymania przez Klienta Towaru, chyba, że w opisie Towaru wskazano inny okres gwarancji;
      4. warunkiem skorzystania z uprawnień gwarancyjnych jest przedstawienie poprawnie wypełnionej karty gwarancyjnej (jeśli była dołączona do Towaru), opis wady, dowód zakupu Towaru;
      5. gwarancją nie są objęte wady Towarów:
        1. używanych niezgodnie z przeznaczeniem i instrukcją obsługi;
        2. poddanych przeróbkom i modyfikacjom;
        3. naprawianych poza serwisem producenta;
        4. powstałe w wyniku działania sił zewnętrznych, których przyczyna tkwi poza Towarem, np. uszkodzenia mechanicznie, termicznie, chemicznie lub jakiekolwiek inne wywołane niewłaściwym użytkowaniem, przechowywaniem lub transportem;
        5. które wynikają ze zużycia Towaru lub jego części w wyniku eksploatacji;
        6. zgłoszone po terminie;
        7. konserwowanych przez Klienta niezgodnie z zaleceniami w instrukcji obsługi lub w przypadku braku ich konserwacji;
      6. gwarancja nie obejmuje czynności i kosztów demontażu, ponownego montażu i uruchomienia Towaru;
      7. wadliwe Towary lub ich części, których wymiany dokonano w ramach gwarancji stają się własnością producenta;
      8. producent nie odpowiada za:
        1. utratę, uszkodzenie lub zniszczenie Towaru wynikłe z innych przyczyn niż wady tkwiące w Towarze;
        2. szkody spowodowane wadami Towaru innymi niż faktycznie poniesione;
        3. utracone korzyści w związku z wystąpieniem wady Towaru;
      9. gwarancja nie przyznaje Klientowi prawa do domagania się zwrotu utraconych zysków lub odszkodowania za niemożność użytkowania Towaru przez czas konieczny do wykonania naprawy gwarancyjnej. Jedynym zobowiązaniem gwaranta według tej gwarancji, jest naprawa lub wymiana urządzenia na wolne od wad;
      10. jeżeli naprawa lub wymiana Towaru na nowy będzie pociągać za sobą niewspółmiernie wysokie koszty dla Sklepu lub będzie niemożliwa, Sklep zwróci Klientowi uiszczoną cenę a Klient zwróci Sklepowi Towar;
      11. jeżeli w momencie naprawy lub wymiany Towar nie jest już produkowany albo nie jest już produkowany w tej samej wersji, Sklep jest upoważniony do zastąpienia go podobnym Towarem o nie gorszych parametrach.
    2. Bieg terminu w zakresie gwarancji rozpoczyna się od dnia otrzymania Towaru przez Klienta.
    3. Wady lub uszkodzenia Towaru ujawnione w okresie gwarancji powinny zostać zgłoszone gwarantowi (Sklepowi) niezwłocznie, nie później jednak niż 7 dni od daty ich ujawnienia.
    4. W przypadku reklamacji Towaru, Klient powinien przygotować (zabezpieczyć) Towar do transportu tak aby nie uległ uszkodzeniu i odesłać reklamowany Towar na adres magazynu Sklepu:

      Cyberbajt Tadeusz Nowak
      ul. Młyńska 27
      22-400 Zamość, Polska

    5. Do reklamowanego Towaru należy dołączyć kartę gwarancyjną (jeśli została wydana do Towaru), pisemny opis przyczyny reklamacji wraz z dowodem zakupu Towaru w Sklepie (np. wyciąg z konta, potwierdzenie płatności kartą, paragon lub fakturę) lub zamieścić go w formularzu zgłoszenia serwisowego, dostępnym po zalogowaniu się użytkownika na stronie internetowej Sklepu.
    6. Po otrzymaniu reklamacji przedstawiciel Sklepu skontaktuje się z osobą składającą reklamację najpóźniej w ciągu 3 dni roboczych w celu ustalenia kolejnych działań. W zależności od sytuacji reklamacja może wymagać odesłania towaru do Sklepu lub przesłania zdjęcia usterki.
    7. Koszty związane z obsługą procesu gwarancyjnego ponosi gwarant (Sklep). Klient powinien dostarczyć Towar na koszt Sklepu do miejsca wskazanego przez Sklep. Przed przekazaniem Towaru objętego gwarancją, Klient zobowiązany jest skontaktować się ze Sklepem w celu uzyskania informacji na temat sposobu dostarczenia wadliwego Towaru. Sklep nie jest zobowiązany do ponoszenia opłat celno-skarbowych ani kosztów wysyłki do kraju lub transportu z kraju innego niż pierwotny kraj dostawy. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
    8. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sklep w terminie 14 dni od dnia dokonania zgłoszenia wraz z przekazaniem niezbędnych informacji lub dokumentów pozwalających na dokonanie oceny zasadności roszczeń.
    §14
    Reklamacje Towarów zakupionych do 31.12.2022 r.
    1. Sklep zobowiązany jest dostarczyć Towar wolny od wad. Do umowy sprzedaży stosuje się przepisy kodeksu cywilnego o sprzedaży (przepisy dot. rękojmi za wady). Reklamacje i roszczenia z tytułu wad Towaru powinny być zgłaszane zgodnie z tymi przepisami i niniejszym Regulaminem.
    2. W przypadku Towaru sprzedanego Kontrahentowi:
      1. wyłączona jest odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi za wady;
      2. odpowiedzialność Sklepu obejmuje wyłącznie szkodę rzeczywistą i jest ograniczona do wartości zamówienia.
    3. Jeżeli sprzedany Towar ma wady, wówczas Konsument może składając reklamację:
      1. żądać usunięcia wady,
      2. żądać wymiany Towaru na Towar wolny od wad,
      3. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
      4. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy (od umowy nie można odstąpić, o ile wada Towaru jest nieistotna).
    4. Sklep jest zobowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Sklep może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumentowi, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową Towaru wadliwego w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe, albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
    5. W razie, gdy Konsument złoży oświadczenie o obniżeniu ceny, albo odstąpieniu od umowy, wówczas Sklep może jednak wymienić wadliwy Towar na wolny od wad, albo wadę usunąć, o ile czynności te nastąpią niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. Ograniczenie wskazane w zdaniu poprzednim nie ma jednak zastosowania w razie, gdy Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sklep albo Sklep nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub obowiązkowi usunięcia wady.
    6. Konsument może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad, albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe, albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sklep.
    7. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady.
    8. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
    9. Reklamacje należy składać w formie elektronicznej poprzez stronę internetową Sklepu, na adres poczty elektronicznej lub ewentualnie pocztą tradycyjną z dopiskiem „reklamacja” na adres:

      Cyberbajt Tadeusz Nowak
      ul. Młyńska 27
      22-400 Zamość, Polska

    10. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
      1. imię, nazwisko, adres, adres e-mail Konsumenta, numer telefonu Konsumenta;
      2. datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji;
      3. dowód zakupu;
      4. przedmiot reklamacji;
      5. wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację (m.in. opis wady);
      6. żądania Konsumenta.
    11. Konsument powinien przygotować (zabezpieczyć) Towar do transportu tak aby nie uległ uszkodzeniu. Towar musi zostać dostarczony do Sklepu na adres wskazany w ust. 2 wraz z reklamacją. Zdanie poprzednie nie dotyczy wypadków, w których dostarczenie Towaru jest zbędne dla wyjaśnienia sprawy, o czym zadecyduje Sklep albo w sytuacji w której Sklep zweryfikuje Towar u Konsumenta. Konsument zobowiązany jest jednak przekazać Towar, jeśli Sklep uzna to za konieczne. Koszt dostarczenia zwracany jest przez Sklep, jednakże Konsument przed dostarczeniem Towaru ma obowiązek ustalić ze Sklepem formę dostarczenia towaru. Towar może zostać również dostarczony przez Konsumenta za pośrednictwem przewoźnika wskazanego przez Sklep. Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Sklep nie jest zobowiązany do ponoszenia opłat celno-skarbowych ani kosztów wysyłki do kraju lub zwrotu z kraju innego niż pierwotny kraj dostawy.
    12. Sklep, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania prawidłowego pisma reklamacyjnego, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Konsumenta o dalszym postępowaniu. W przypadku, gdy reklamacja będzie uzasadniona, Sklep poinformuje Konsumenta o proponowanym sposobie realizacji reklamacji. Jeżeli Konsument zażądał wymiany Towaru lub usunięcia wady, albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sklep nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
    13. Sklep odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Konsumentowi.
    14. W przypadku odrzucenia reklamacji, reklamowany Towar zwrócony zostanie Konsumentowi.
    15. Postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się także dla umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 r. przez osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
    16. Złożenie reklamacji Towaru oznacza, iż Konsument wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez niego danych osobowych w zakresie niezbędnym do rozpatrzenia sprawy zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1).
    §15
    Utylizacja zużytego sprzętu elektronicznego
    1. Zużyty sprzęt elektroniczny jest odpadem potencjalnie niebezpiecznym dla środowiska, mogącym zawierać szkodliwe substancje, które po wydostaniu się z uszkodzonych urządzeń łatwo przenikają do gleby, wód gruntowych i powietrza, powodując zanieczyszczenie środowiska naturalnego i stanowiąc zagrożenie dla zdrowia ludzi i zwierząt. Poprzez selektywną zbiórkę odpadów szkodliwe substancje zostaną unieszkodliwione, a odzyskane surowce można wykorzystać do produkcji nowych urządzeń, co zdecydowanie zmniejsza stopień wykorzystania zasobów naturalnych oraz przyczynia się do obniżenia kosztów technologicznych. Gospodarstwa domowe mogą przyczynić się do ponownego użycia i odzysku, w tym recyklingu, zużytego sprzętu i w ten sposób aktywnie uczestniczyć w ochronie środowiska.
    2. W związku z ust. 1, Konsument:
      1. zobowiązany jest przekazać zużyty sprzęt elektroniczny do dowolnego punktu zbiórki, gdzie będzie bezpłatnie przyjęty;
      2. nie może umieszczać zużytego sprzętu elektronicznego łącznie z innymi odpadami.
    3. Sprzęt oddany do punktu zbiórki powinien być kompletny, nie można samodzielnie rozbierać zużytych urządzeń.
    4. Konsument ma prawo do nieodpłatnego zwrotu do Sklepu zużytego sprzętu elektronicznego pochodzącego z gospodarstwa domowego.
    5. Zwrot zużytego sprzętu, może się odbyć wyłącznie w przypadku, gdy zakupiono nowy Towar w Sklepie, a zwracany sprzęt będzie tego samego rodzaju, co nabywany Towar.
    6. Konsument może zwrócić zużyty sprzęt w ilości nie większej niż nabywany od Sprzedawcy nowy Towar.
    7. Sklep może odmówić przyjęcia zużytego sprzętu, który z uwagi na jego zanieczyszczenie stwarza zagrożenie dla zdrowia lub życia osób przyjmujących zużyty sprzęt.
    8. W przypadku serwisu Towaru, którego producentem jest Cyberbajt Tadeusz Nowak, Konsument ma możliwość nieodpłatnego zwrotu zużytego Towaru, gdy naprawa Towaru jest niemożliwa ze względów technicznych lub gdy Konsument uzna, że naprawa Towaru jest dla niego nieopłacalna.
    Czy informacje w tym temacie są wystarczające?

    Twoja odpowiedź (anonimowa) pomoże nam ulepszyć system pomocy

    Zobacz inne tematy w sekcji "Zakupy":